+420 325 552 143
Přírodovědný základ je v Obchodní akademii spíše okrajovým předmětem. Během prvního ročníku by si studenti měli zopakovat a prohloubit základní poznatky z biologie, ekologie, fyziky a chemie.
Letošní nucené uzavření škol nás zastihlo právě ve chvíli, kdy jsme se chystali rozjet fyziku. Na začátku karantény jsme si neodpustili slibovaný snadný test na obnovitelné a neobnovitelné zdroje energie, jehož otázky vycházely z referátů žáků. Výuka dále pokračuje formou pracovních listů – vedle úloh vyžadujících mimo jiné vyhledávání informací jsou zařazeny také úlohy, kde si studenti mohou sami něco vyzkoušet...
· Roztaje dříve kostka ledu na talířku, nebo zabalená ve svetru?
· Vyrobíte periskop?
· Všimli jste si, jak jsou zabarvené bubliny z bublifuku a víte proč?
· Která hudební skupina má na obalu jedné desky znázorněnou disperzi světla optickým hranolem?
· Od této kapely si můžete pustit třeba skladbu https://www.youtube.com/watch?v=YR5ApYxkU-Ua vyzkoušet navazující pozorování:
· pusťte si hudbu z reproduktorů, přidejte hlasitost a trošku basů a podržte před reproduktorem zapálenou svíčku. Jaké pozorujete změny na plamenu svíčky?
Vyzkoušejte si pokus podle následujícího návodu:
· pomůcky:sklenice, voda, stolní olej, hustý sirup nebo tekutý med, ocelová matice, kulička hroznového vína, kostička LEGA, korková zátka,
· postup:do sklenice pomalu nalijte sirup (med), vodu a olej. Až se tekutiny ustálí, rozdělí se do tří vrstev. Pak do nádoby opatrně postupně vhoďte připravené předměty. Zamyslete se nad jevem, který pozorujete a vysvětlete si...
Simona Šádková, učitelka PZA, a studenti 1. A, 1. B